Study Shows Proper foods Key to Longevity
Research has shown that a traditional Mediterranean diet provides assistance in protecting the body from type 2 diabetes.A Mediterranean diet is abundant in olive oil, grains, fruits, nuts, vegetables, and fish, but low in meats, dairies, and alcohol.Studies hint that such a diet plays a major role in cardiovascular disease, however, there are not any current studies in how this diet effects the diabetic population.The study involved over 13,000 graduates from the University of Navarra in Spain with no history of diabetes, and were recruited between December 1999 and November 2007;each participant had their dietary habits and health were tracked.
Look for free diet pills offers that address the issues of this study when setting up your weight loss plan.